Alla inlägg under januari 2011

Av Elin - 31 januari 2011 08:16


Imorn vid den här tiden så är jag på jobbet. Första dagen på min nya avdelning.

Första dagen med nya arbetstider.

SOM TUR ÄR, så känner jag en eller flera som också kliver upp den tiden som kan slita upp mig om det behövs..


Woop Woop.


Nu ska jag halsa i mig kaffet sen gå bort på AmNi´s hundhus och lämna lillen på inskolning nån timme.. SJUKT spännande och väldigt nervöst.

Det går nog bra!


Åå jag tar och återkommer när jag är i ett annat sinnestillstånd, piggare.

Lite senare i brist på annnan underhållning.


Morgonens Spotify: Hit me with your best shot - Pat Benatar.

Av Elin - 26 januari 2011 11:56


Igår var det ett rännande utan dess like!


Dagen; Malin plockade mig och vi åkte ut till timrå och hämtade min lillkille. Efter det så hade vi ett inbokat besök på hunddagis. Det kändes bra för oss båda tror jag. Efter besöket så gick vi hem.

En av oss lallade runt och den andre städade och diskade.

Vid 15 så kom M aka Husse. Vi åkte upp på skräckberget, Veterinärhuset på Lv5.

Som tur var hade vissa av oss glömt hur det var sist vi var där och vaccinationen av Rocky gick smärtfritt förbi. Han stod still som en pinne och min plånbok chockades inte svårt av besöket. Yey!

När vi vaccinerat oss klart mot exempelvis kennelhosta så åkte vi 3 ner för berget. Jag fick hoppa av inne i stan och grabbarna drog vidare.

Strosade en runda sen gick jag på jobbet.

 

Kvällen: Jag kom på jobbet, satte mig med kunden som gjorde så att jag fick jobba över en halvtimme föregående kväll. Jag började 16,45 men ja, klockan vart 18,00 innan jag återgick till mina ordinarie arbetsuppgifter. Snacka energisug alltså. Fy fan, vilket jävla strul & sen att allt knas och alla termer skulle översättas på det mest pedagogiska sättet till engelska.SUCK

Hon hörde inte av sig mer under kvällen, hoppas det innebär att jag fick fram det jag skulle och hon blev tillfredsställd.

Jag öste på i vanlig ordning, dock fantastiskt trött efter 4 timmars sömn och en tidig morgon och full av saker att göra.

Klockan 21,05 mötte jag grabbarna igen, vi tog bussen hem.

Jag fick sällskap av Jossan, Jenny och Andreas till en början.

Vi hoppade hos mig, de såg slutet av handbollen och jag kirrade en sen men fantastiskt fin middag med levande ljus och svartvinbärsdryck. ;)

Andreas gick hem när vi började klä av oss inför det obligatoriska kuddkriget som hör alla sleepovers till!

Vi bäddade åt Jenny i soffan, hon somnade 5 min efter att vi slagit på en skräckis. Jag och Jossan såg den, jag kollade på lite annat med ena ögat då och då men ah, den var bra filmen. Shelter hette den.

Efter filmen så lämnade vi Jenny och la oss i min säng. Jag SOV, Jossan med, hela natten. Somnade kanske efter en halvtimme - ITS A MIRACLE!

 

Nu är det förmiddag, onsdag sådan. Damerna drog på jobbet imorse, själv börjar jag kvart i 5. Innan dess ska jag, få se, inte göra ett skit. :)


Med lite tur lurar jag hit Malin på en kopp kaffe innan jag ska bege mig iväg!


Dagens Spotify: Isak Strand and the Resin Band - Don´t Hold Your Breath.

Av Elin - 25 januari 2011 00:30


Jag har inte tid att blogga ikväll.

Fullt upp här vid burken. :)




Kvällens Spotify: Isak Strand and the Resin band - Skinny Boy.

Av Elin - 23 januari 2011 21:19


Im giving it my all but Im not the girl you´re taking home.



Lördagsnattens spotify: Robyn - Dancing on my own.

Eller så gjorde jag inte alls det!

Av Elin - 21 januari 2011 23:39



En fredag med full av aktiviteter och extrem tidsanpassning.


Somnade vid 04,00 natten till idag, klev upp före 12, ringde Malin som sa; Vi åker typ nu. Eeeh. Okej.

Försökte få upp ögonen för att hitta nått att ta på mig och evetuellt fånga en reflektion i spegeln innan avfärd. - Funkade sådär.

Fick smeta på mig ett ansikte i bilen för att inte skrämma skiten ur personalen och barnen på Bäst-Bullerbyn.


Väl i fränsta så fick jag 2 goa koppar kaffe på dagis i sällskap av bästpersonalen (-Paddelarv) på kotten (+blandade kids).

Efter kaffet så åkte jag hem till mamma & Linus och käkade middag.

Linus läste (!!) om Musen Mia för mig, han är så duktig så!

Vart ju givetvis ett besök till mormor också, med mig dit hade jag Viking och Anna-Maria.


Detta innebar att jag fick ut det mesta av mitt besök på hembygden, träffade alla de finaste.


Vid 20-ish kom vi tillbaka till stan, jag hoppade på biteline, väldär infann sig redan Jossan, Malin Ärlemalm, Niklas, Edin, Marlene m.f

Snacka lite skit och käkade (vilket känns sjukt onödigt eftersom jag vart PROPPmätt - äckliga känsla) alldeles för mycket!

Efter maten pep jag, Jossan & MalinÄ hem till kissarna, jag mådde mest illa.


Slet genast på mig kläderna som vi beställt, HEJJA va bra!

Köpte 2 stickade tröjor på internet, 150:- styck, ena skulle kostat 700 & den andra 499. SJUUUUUUUUUKT bra båda två!



Nu ska jag göra mig redo att självdö lite i sängen och vakna pigg & fräsch imorn och bege mig iväg på jobb. - SISTA HELGEN! Weho!


Kvällens Spotify: I believe - Ron Pope.





Av Elin - 20 januari 2011 21:57


Idag har jag sett lite ljus i tunneln. En strimma hopp kring mina tankar om en fint kordinerad framtid.


På tisdag så ska jag & Rocky på möte på Hunddagis angående en deltidsplats där åt honom i samband med mina nya arbetstider.


Jag hoppas verkligen det går vägen med allt, det skulle vara prima så man inte förlorar all kvalitetstid med honom i och med det nya jobbet, som jag förövrigt är dödsnöjd med! (Innan jag ens vet vad jag ger mig in på...)


Jag har spenderat dagen hemma med Frida på förmiddagen, hon kom med solsken och smink!

  


Sen var jag till Malin & Fröt som är hemma och kurerar sig innan jag begav mig på jobbet. Idag har varit en bra dag där förövrigt. Jag är nöjd med dagen, har fått mycket gjort.


Fick skjuts av RallyKalleJenny hem, fram kom vi så jag är nöjd. :)


Imorgon får vi se vad dagen erbjuder, jag är ledig och planen är middag på kvällen med MalinÄ och Jossan + eventuellr bihang i form av pojkvän. Men han är trevlig så det gör inget om fallet blir så!


Nejmen om jag skulle ta och varva ner och känna lugnet lite?


Kvällens Spotify: Play that funky music - Wild Cherry.




Av Elin - 19 januari 2011 23:13



Sakta men säkert, ett steg i taget mot ett gott liv.

Det tar sig sa pyromanen.


Idag har jag jobbat, känns småsegt på jobbet sista svängen nu innan jag ska sluta på min grupp.

Jag trivs som fisken i vattnet med alla goa jävlar där.

Finns inget bättre än att få komma på jobbet och ha varit ledig några dagar och få höra "jag har saknat dig".. Gött de!

Bästa arbetskamraterna har man ju, lätt!


Näemen nu ska jag ladda för en ny dag imorn. Sjukt nice ska det bli.

PEPP PEPP!


 

 

Det är snart vår snart lättar molnen som du målat på himlen min.
Och du får ingen tår, ingenting.
Dagens Spotify: Oskar Linnros - Din Mamma.



Av Elin - 19 januari 2011 11:47


Nu är det förmiddag och om ett tag så ska jag möta Jossan på stan, innan jobbet.

Jag ska duscha innan dess, fixa och trixa lite så man inte ser mer död än levande ut.


Ja, det var väl det.

Jag återkommer med bilder, om ni har tur, ikväll.


Förmiddagens Spotify: Katy Perry - Firework.

Ovido - Quiz & Flashcards