Alla inlägg under juni 2011

Av Elin - 19 juni 2011 22:49

Jag är just nu den sämsta versionen av mig själv.

Åt alla håll och kanter.

Lämnar er därför med några bilder.


                  


Rocky, senaste tattueringen, vårfesten med jobbet. Somnade i solen på träslaget, festen jag knappt orkade med hos Kjelle och Sara, lilla lillebror och den större storebrorsan som tagit studenten!


Ja, det var väl allt.


Kvällens toner; Veronica Maggio - Inga kläder

Av Elin - 9 juni 2011 08:59

... inatt drömde jag åter igen att Johan hade lurat oss alla.


Vi var i sporthallen i fränsta, det var ett enormt pådrag och en viktig innebandymatch skulle spelas.

Jag hade hört ryktas om att han skulle återvända, jag hade hört ryktas tidigare samma dag att han faktiskt levde men givetvis var det inget jag trodde på.


Matchen avslutas, Robert Elven vart matchens hjälte, otroligt nog.

Jag kan inte komma ihåg hur gammal jag var i drömmen men de andra var det högstadie-ålder på.

Jag kommer ihåg att Lisa Göransson satt på läktaren och sa kolla Elin men bli inte arg.


Där kommer han, jag sitter i hörnet av hallen, under den tjocka gula mattan.

Han är blondare än någonsin, samma page.

Han kommer fram till mig och kramar mig så hårt att jag tappar andan mellan de djupa hulkningarna och skyfallen ned för mina kinder.

Jag vet inte vad jag ska säga till honom, jag minns inte ens att jag sa något, jag bara grinade och grinade av enorm lycka.

Jag vägrade släppa taget, livrädd för att förlora honom igen.


Också vaknade jag, stortjutandes fortfarande, blöt om kinderna.

Jag förstår att jag drömt men slutar inte gråta ändå, nu gråter jag för att jag hade drömt och för att Johan fortfarande inte finns, han lurades inte på riktigt.

Det var en dröm, som så många gånger förr.



*


Tiden går, tro det eller ej.

Min lillebror tar studenten idag. Vilken grej.

Och så nöjd han är över att slippa skolan! Jag undrar hur nöjd han blir när han inser att kommande framtid betyder jobb från 7 till 16 måndag-fredag istället för lökiga skoltider.

Min stora lillebror, tänk va bra han är.

Det går inte att låta bli att le när man tänker på honom, aldrig vill jag förlora dig.



Nu ska jag och Rocky göra oss studentfina och bege oss mot härnösand för att gratta brorsan. Imorgon är det en liten mottagning hos mamma och sen blir jag nog hemma över helgen. Det är skönast så, att vara där de finaste människorna i mitt liv finns.

Plus att Rocky älskar västra, man får vara lös där, springa vart man vill.

Frihet markerat på en karta!


Jag ska uppdatera någon gång framöver, med massor av bilder som jag lyckats samla på mig, men inte nu. Nu är det solsken och bara ben som gäller!


Dagens Spotify: My Immortal - Evanessence

Ovido - Quiz & Flashcards